När Ahlgrens bilar nu når 70 i ålder får man för första gången på 15 år nya förpackningar och ny design.
De nya påsarna får landskapsmotiv anpassade till varje smak.
– Bakgrunden till designförändringen grundar sig i att vi tagit fram en ny positionering för Ahlgrens bilar med syftet att ta tillbaka vårt arv av att inspirera konsumenter till lekfullhet och glädje. I samband med arbetet insåg vi betydelsen av att även återspegla det i vår förpackningsdesign, berättar Clara Salomon, varumärkesaansvarig på Cloetta, i pressmeddelandet.
Förpackningen får även ett fönster som har formatet av en Ahlgrens bilform och man går även äver till ett förpackningsmaterial som till 50 procent består av växtbaserad plast.
– Genom att använda förpackningsmaterial med viss del växtbaserad plast närmar vi oss vårt övergripande klimatmål om att minska vårt klimatavtryck med 46 procent före 2030, säger Marielle Carlsson, hållbarhetsansvarig på Cloetta.