Clas Ohlson sålde i september för 762 miljoner kr, jämfört med 721 miljoner kr september 2022.
Det innebär en ökning med 6 procent för Clas Ohlson som online ökade med 16 procent till 99 miljoner kr.
Clas Ohlson har idag 221 butiker och det är sedan september 2022 en minskning med 3 butiker.
– Sett till enskilda marknader fortsätter Norge att gå mycket starkt med en organisk försäljningsökning om tolv procent, medan Finlands svagare försäljningsutveckling är tydligt påverkad av en kampanjintensiv fjolårsperiod då Clas Ohlson firade 20 år på marknaden, summerar koncernchefen Kristofer Tonström.
– Detaljhandelsklimatet är utmanande med lägre kundtrafik och vi har ett starkt fokus på kostnadskontroll för att kunna utveckla kärnaffären med ett ännu bättre sortiment, ett bra kundmöte och nya butiker i rätt lägen, säger han.
Clas Ohlson ska öppna cirka tio butiker netto och har redan signerat nio kontrakt samt öppnat den tionde av dessa butiker.