– Vi har aldrig ett en sådan positiv utveckling, säger Löfbergs kommunikationschef Anders Thorén till nwt.se.
Han tror att bättre exponering i butikerna kan vara en förklaring till att det går så bra.
Thorén säger att inflationen även fått kaffepriserna att stiga och konsumtionen att sjunka, men trots det pekar alla kurvor uppåt för Löfbergs.
Det innebär att företaget säljer mest kaffe i Sverige med en marknadsandel på drygt 25 procent.
Anders Thorén säger att det är en aspekt som är extra rolig.
– Speciellt nöjda är vi med att vi ökar i hela landet, säger Thorén.
Förra året ökade försäljningen till dagligvaruhandeln rejält, enligt Thorén med 42 procent.
– Vi har gått upp i antal skift, och det har gett fyra nya jobb. Fortsätter den positiva utvecklingen kan det såklart bli aktuellt att göra ännu fler rekryteringar, säger Anders Thorén.
– Vi har ett bra samarbete med de stora kedjorna och varorna har exponerats mer i butik. Fler har testat vårt kaffe och valt att fortsätta, säger Anders Thorén.