Nominerade till prestigefyllt pris

Minna Björklund | Fotograf Magnus Sandberg

Lästid: 2 minuter

Dela nyhet

Fyra av Coops egna varumärkesprodukter har lyckats ta sig till finalen för årets bästa märkesvara i Europa, enligt branschtidningen European Supermarket Magazine.

European Supermarket Magazine erkänner årligen de främsta egna märkesvarorna inom dagligvaruhandeln i 23 europeiska länder. Inför årets ceremoni i mars har fyra av Coops produkter nominerats, vilket är ett bevis på Coops engagemang för att erbjuda högkvalitativa produkter med innovativa lösningar. Bland de nominerade finns Coop Glutenfri Musli Bär, en populär produkt som finns tillgänglig i Coops svenska butiker.

Uppskattning för prisvärd mat:

Minna Björklund, chef för sortimentet för egna varumärken på Coop Sverige, ser nomineringarna som ett bevis på Coops arbete med att erbjuda högkvalitativ och prisvärd mat till sina medlemmar och kunder. Hon är särskilt glad över uppmärksamheten kring det glutenfria sortimentet och de hållbara varorna under varumärket Änglamark.

Bredd inom EVM-sortimentet:

Utöver Coop Glutenfri Musli Bär inkluderar de nominerade produkterna ett brett urval från Coops EVM-sortiment. Coop Hash Brown Fries från Schne-frost (Danmark) och Änglamark Pasta Margheritine Lisce från Di Martino är två andra produkter som fått erkännande för sin kvalitet och smak. Dessutom har snacksfavoriten Rainbow Hickory Nut Mix från V. Besana (Finland) lyckats ta sig till finalen, vilket visar på den mångfald av produkter som Coop erbjuder under sina egna varumärken.

Stark konkurrens och innovation:

Totalt tävlar 68 produktinnovationer i 17 kategorier. Vinnarna kommer att avslöjas i mitten av mars. Enligt Stephen Wynne-Jones, redaktör på ESM: European Supermarket Magazine, är årets finalister en av de starkaste hittills och speglar den pågående innovationsnivån inom dagligvaruhandeln. Coops närvaro i denna prestigefyllda tävling visar på företagets fortsatta engagemang för att erbjuda högkvalitativa produkter som möter kundernas behov och förväntningar.

Om European Private Label Awards:

European Private Label Awards, som lanserades 2017 av ESM, syftar till att hylla de mest effektiva och innovativa varumärkena för privata märken i Europas stormarknader. Bedömningen av produkterna genomfördes i november 2023 i Dublin, Irland, med en panel av detaljhandels- och matexperten som bedömde varje produkt utifrån smak, innovation, presentation och hållbarhetsaspekter. Denna utmärkelse är ett viktigt erkännande för Coops fortsatta arbete med att leverera högkvalitativa produkter inom sitt egna märkessortiment.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil