Citycon, ägare av Liljeholmstorget Galleria, strävar ständigt efter att berika shoppingupplevelsen genom att addera nya och spännande butiker och koncept till sina centrum. Den senaste tillägget till gallerian är den kommande etableringen av en stor 7-Eleven butik.
Vardagsnära service och bekvämlighet
Lotta Moos, Centrumchef för Liljeholmstorget Galleria, understryker vikten av att erbjuda både vardagsnära handel och service samt ett lockande café- och restaurangutbud. Den nya 7-Eleven butiken kommer att fylla en viktig roll i att tillgodose besökarnas behov av praktisk och lättillgänglig service.
En del av besökarnas vardag
Med 80 butiker runt om i landet, främst i storstadsregionerna, har 7-Eleven etablerat sig som en oumbärlig del av svenskarnas vardag sedan 1984. Varje butik drivs av en franchisetagare och erbjuder allt från kaffe och lunch till basvaror som mjölk.
En livlig knutpunkt
Patrik Kimling, Etablerare på Reitan Convenience Sverige, ser fram emot att göra satsningen i Liljeholmen och betonar områdets livliga karaktär. Med ett brett utbud kommer 7-Eleven att passa perfekt in i gallerians miljö och tillföra ännu mer mångfald till besökarnas upplevelse.
En växande destination
Liljeholmstorget Galleria är inte bara en plats för shopping utan också en komplett destination med nästan 90 butiker, caféer, restauranger och olika serviceverksamheter. Den nya 7-Eleven butiken, med sina 70 kvadratmeter, förväntas vara klar för öppning i juni, vilket kommer att ytterligare stärka gallerians attraktionskraft.