I intervjun diskuterade Pilnick matpriser och ekonomiskt sparande och föreslog att människor kan överväga att äta flingor till middag för att spara pengar.
”Vi måste nå kunderna där de är. Så vi marknadsför flingor till middag. Om du tänker på kostnaden för flingor i en familj jämfört med vad de annars hade fått betala, det är mer överkomligt”, sa Pilnick.
Detta uttalande har väckt hård kritik från kunder och allmänheten. Många har uttryckt sin indignation på sociala medie-plattformar som TikTok, där en av Kellogg’s reklamfilmer fått folk att ventilera sina åsikter.
”För nästan 10 dollar per kartong? Köp en kyckling för sju dollar”, kommenterade en användare.
”Det här är dystopiskt”, sa en annan.
”En skål socker till middag! Seriöst”, uttryckte en annan användare sin frustration.
Kellogg’s har ännu inte svarat på den kritikstorm som utlöstes av Pilnicks uttalande. Situationen fortsätter att vara en het diskussionspunkt bland konsumenter och följare av varumärket.