7-Eleven är sedan länge en etablerad del av den svenska stadsmiljön, och med detta partnerskap strävar de efter att erbjuda sina kunder ännu fler smakrika och prisvärda alternativ. Panini Internazionale, en familjeägd måltidskedja som grundades 1991, har tagit fram en serie rätter som kombinerar högkvalitativa råvaror med internationella smaker.
De nya måltiderna, som inkluderar matiga sallader, wraps och varma grytor, är designade för att tilltala både den hungriga kunden på språng och den som vill sitta ner och njuta av en god måltid. Priserna varierar mellan 69 och 119 kronor för att passa alla plånböcker och förväntningar.
”Vi är mycket stolta över att kunna presentera detta samarbete med Panini. I 40 år har vi varit en del av stadspulsen och underlättat för invånarna i deras vardag. Att fortsätta göra det tillsammans med en partner som delar våra ambitioner är fantastiskt,” säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare till 7-Eleven Sverige.
Panini Internazionale är känt för sina högkvalitativa måltider som inte kompromissar med smak eller råvaror. Genom att införliva en rad internationella influenser i de nya rätterna, såsom toskanska schiaccia, amerikanska mac’n’cheese och koreanska kryddblandningar, erbjuder de en kulinarisk resa till gästerna på 7-Eleven.
”Vi har införlivat en betydande del av Panini’s DNA i detta samarbete, vilket resulterat i en mängd spännande rätter och råvaror. Det är fantastiskt att kunna erbjuda dem alla hos våra vänner på 7-Eleven,” säger Ricard Constantinou, konceptansvarig på Panini Internazionale.
De nya måltiderna från 7-Eleven och Panini Internazionale kommer att finnas tillgängliga på elva 7-Elevenbutiker i Stockholm från den 13 maj. Detta samarbete markerar inte bara ett steg framåt för båda företagen utan också för matutbudet vid Skeppsbron och i hela Stockholmsområdet.