Tar helhetsgrepp kring grillkorven

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

För tredje året i rad satsar Lithells stort för att lyfta sitt grillkorvssortiment inför sommaren. Med konceptet ”Alla gillar korv - alla grillar korv” och introduktionen av Tacogrillkorv väntas företaget fortsätta sin framgångsrika trend med ökad försäljning av grillkorv.

Lithells, som är Sveriges äldsta grillkorvsvarumärke, fortsätter sin satsning på sommargrillningen genom att lansera sitt koncept ”Alla gillar korv – alla grillar korv” för tredje året i rad. Förra årets framgångsrika resultat med en ökning av Atria Grillkorv i volym med 12,4% under vecka 16-32 2023 visar på effektiviteten av Lithells sommarsatsningar.

Årets kampanj omfattar en mångfacetterad kommunikation i olika kanaler, inklusive förpackningsdesign, butiksaktiviteter, influenceraktiveringar samt närvaro i digitala och sociala medier. Irène Degerman, Brand Manager på Lithells, kommenterar kampanjen och poängterar korvens roll som en mångsidig och enkel maträtt som inspirerar till nya serveringsidéer.

En nyhet för sommaren 2024 är Lithells Tacogrillkorv, en tjock grillkorv av svenskt kött med skinn i en mild smak som är exklusivt tillgänglig på Coop och Ica under sommaren. Tacogrillkorven är fri från gluten, laktos, ägg, soja och mjölk och förväntas locka både korv- och tacoälskare. Övriga grillkorvar i Lithells sortiment inkluderar klassiker som Lithells Klassisk Grillkorv, Lithells Barnens Grillkorv och Lithells Hots.

Lithells satsning på grillkorven förväntas locka konsumenter till att upptäcka nya smaker och konsumtionstillfällen under sommarens grillningar.

*Källa: AC Nielsen, DVH Totalt, Grillkorv, Volym, YTD, W40 2023

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil