I en nyligen genomförd undersökning av Skruvat.se under vecka 26, deltog över 2500 svenska bilister för att rösta fram sin favoritmack. Resultatet visade att OKQ8 toppade listan med 39% av rösterna. Denna framgång speglar den höga uppskattningen för deras 740 stationer runt om i Sverige.
-Ett glädjande besked som ligger helt i linje med hur vi vill uppfattas av våra kunder, vi jobbar hårt varje dag för att överträffa våra kunders förväntningar. Detta är ett tydligt bevis på att vi lyckas, säger Jesper Ekström, Corporate Communications Manager på OKQ8.
Circle K och Preem på andraplats och tredjeplats
Circle K kom på en stark andraplats med 34% av rösterna. Respondenterna lyfte fram det breda utbudet av ätbara varor, där särskilt korvarna fick beröm. Tillgängligheten med 760 stationer och den trevliga personalen bidrog också till deras höga betyg.
-Vi är så glada och tacksamma för alla som röstat på oss! Det känns extra fint att det är just vår prisbelönta korv och vår härliga personal som gör att vi sticker ut, det är vi väldigt stolta över, säger Erika Söderlund, kommunikationschef på Circle K.
Preem, som har 500 stationer varav 20% är bemannade, fick 13% av rösterna och placerade sig därmed på tredjeplats. Respondenterna som röstade på Preem framhöll ofta det konkurrenskraftiga priset som deras främsta skäl för valet.
Resultat från marknadsundersökningen
- OKQ8: 39%
- Circle K: 34%
- Preem: 13%
Denna undersökning ger en värdefull inblick i vad svenska bilister värdesätter hos sina bensinstationer. För OKQ8 var det service, utbud och närhet som stack ut mest. För Circle K var det deras breda matutbud och prisbelönta korvar som lockade flest röster, medan Preems konkurrenskraftiga priser var den största dragkraften för deras kunder.
Om Skruvat.se
Skruvat.se är en ledande oberoende aktör inom bildelar och tillbehör på nätet, med ett sortiment som omfattar över 1 miljon reservdelar och tillbehör för bilar. Företaget är även närvarande i Norge och Finland och har en total omsättning på cirka 1 miljard SEK.