Det är nu officiellt att Joakim Sköld-Östling kommer att axla rollen som försäljningschef för Hemköpskedjan. Med en gedigen bakgrund inom både dagligvaruhandeln och food service, senast som Merchandising Director på Menigo, tillträder han sin nya tjänst under vintern.
Joakims karriär inom detaljhandeln började på ICA Maxi Nacka, där han snabbt fick smak för branschen. Efter avslutade universitetsstudier i ekonomi inledde han en nioårig period på ICAhuvudkontor, där han bland annat arbetade som Kategoriområdeschef för färskvaror. Efter sin tid på ICA gick han vidare till Martin & Servera som Affärsområdeschef för färskvaror, sortiment och inköp, innan han slutligen blev Merchandising Director på Menigo. Här ansvarade han för företagets sortiment- och inköpsorganisation, där han arbetade med områden som sortiment, pris, kampanj, koncept och hållbarhet.
Joakim uttrycker sin entusiasm inför den nya utmaningen:
– Jag ser verkligen fram emot att vara med på Hemköpskedjans fortsatta resa, driva framgångsrika affärer och vidareutveckla försäljning och lönsamhet i butik. Det ska också bli roligt att återgå till dagligvaruhandeln och att jobba nära butikerna igen.
Som försäljningschef kommer Joakim att ansvara för kundernas erbjudanden, sortiment, prissättning, kampanjer och butikens layout.
Hemköpskedjans vd, Shoan Etemadi, ser fram emot att välkomna Joakim till teamet:
– Det har varit en gedigen rekryteringsprocess med många kvalificerade sökande. Jag är verkligen glad över att vi nu är i mål med rekryteringen och att få välkomna Joakim till Hemköpskedjan. Med sin breda erfarenhet och sitt starka resultatdriv är han helt rätt person för rollen.
Joakim Sköld-Östlings rekrytering markerar ett nytt kapitel för Hemköpskedjan, som fortsätter att utvecklas och anpassa sig till marknadens krav och kundernas behov.