Inspirationsmagasin för hemtextil och inredning

Foto Pressbild
Lästid: 3 minuter
Inför hösten 2024 tar lågpriskedjan Dollarstore ett stort kliv in i inredningsvärlden med lanseringen av ett nytt och utökat sortiment inom hemtextil och inredning. Med ett fokus på stil och budgetvänliga lösningar lanserar Dollarstore samtidigt sitt första inspirationsmagasin, Dollarstore Home Magazine, som syftar till att visa upp produkterna på ett helt nytt sätt.

Det nya sortimentet inkluderar en bred variation av inredningsdetaljer, allt från mjuka kuddar och plädar till eleganta mattor, ljusstakar och porslin. Sortimentet erbjuder produkter som ger hemmet en uppdaterad och stilren känsla, och som samtidigt är snälla mot plånboken. För att lyfta fram det nya sortimentet har Dollarstore valt att lansera ett inspirationsmagasin med syftet att presentera produkterna i nya miljöer och ge kunderna en inblick i hur de kan användas för att förnya sina hem.

Inspirationsmagasin på 16 sidor
Det 16-sidiga magasinet, Dollarstore Home Magazine, tar läsaren på en inredningsresa fylld med inspiration, trender och tips på hur man kan inreda sitt hem med Dollarstores produkter. Magasinet är fyllt av stilfulla bilder där varorna presenteras på ett sätt som ska visa på både bredden och potentialen i kedjans nya sortiment.

Kelly Backlöf, marknadschef på Dollarstore, förklarar företagets tankar bakom satsningen:
”Det ligger i vårt DNA att vara oväntade och hela tiden överraska våra kunder. När vi pratade om lanseringen av det nya produktsortimentet landade vi ganska snabbt i att vi vill göra något som inte känns ’typiskt Dollarstore’ – vilket är precis vad det här magasinet är.”

Kombinerar stil och prisvärdhet
Syftet med det nya magasinet är att visa att Dollarstore inte bara är en destination för vardagliga nödvändigheter, utan också kan vara ett alternativ för dem som vill uppdatera sitt hem med stil utan att spränga budgeten. Magasinet riktar sig både till befintliga kunder och till nya kundgrupper som vanligtvis inte associerar Dollarstore med hemtextil och inredning.

”Dollarstore Home Magazine kombinerar hög stilgrad med låga priser. För oss är det en självklarhet att du ska kunna uppdatera ditt hem utan att behöva spräcka budgeten,” fortsätter Kelly Backlöf.

Lansering och distribution
Det nya sortimentet kommer att finnas tillgängligt i Dollarstores butiker från och med den 7 oktober 2024. Samtidigt kommer magasinet att distribueras till omkring 1,6 miljoner hushåll runt om i Sverige. Genom denna breda distribution hoppas Dollarstore locka nya kunder och stärka sin position som en ledande aktör inom prisvärd inredning.

Med Dollarstore Home Magazine och det nya sortimentet vill kedjan visa att stilfull inredning inte behöver vara dyrt och att alla kan skapa ett trivsamt hem utan att kompromissa med sin budget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil