Pontus Frithiof, välkänd krögare och entreprenör, har i nära samarbete med chefssommelieren Mario E. Moroni och teexperten Gihan Mauris, från The Tea Centre of Stockholm, utvecklat tre teer med olika smakprofiler och ursprung. Varje blandning har omsorgsfullt utformats och paketerats i stiliga burkar med design av Identity Works.
Georgia Peach är ett japanskt grönt te med inslag av persika och fläder, medan Breakfast at Tiffany’s är ett robust indiskt svart te som lämpar sig perfekt för frukost. Cherry Fandango, en fruktig blandning med körsbär, skapas av te från Kina, Indien och Sri Lanka och passar både som dryck och i cocktails.
Mario E. Moroni uttrycker sin entusiasm över projektet: ”Att skapa vår egen tekollektion har varit en långvarig dröm. Vi hoppas att våra gäster ska upptäcka teets mångfald och njuta av det på nya och oväntade sätt.”
Kollektionen kommer att finnas tillgänglig på Pontus Frithiofs restauranger samt via webbshoppen, och teerna kommer också att erbjudas i form av teprovningar och som ingredienser i exklusiva cocktails på Le Bar och La Tour.