MOOD Stockholm utökar sitt butikserbjudande med lifestylebutiken Blue Tomato, som etablerar sin första svenska butik i början av nästa år. Med ett utbud av produkter för snowboard, freeski, surf och skateboard, samt streetstyle-mode, blir Blue Tomato ett välkommet komplement till MOODs befintliga utbud. Helena Sahlborn, centrumchef på MOOD, ser fram emot den nya butiken: ”Nu kan man inte bara handla sin kostym eller inredning här, utan även outdoor-plagg och tillbehör för fritidsintressen,” säger hon.
Blue Tomato, med över 85 butiker i länder som Österrike, Tyskland och Italien, har byggt ett starkt varumärke och community kring brädsporter och urban livsstil. Sortimentet omfattar över 500 märken, inklusive populära namn som Burton, Vans, och Nike, tillsammans med nytänkande aktörer som RIPNDIP och Coal. Hanna Joie, Head of Retail Expansion på Blue Tomato, säger att de har letat länge efter den perfekta lokalen i Stockholm och ser fram emot att möta det skandinaviska intresset för deras produkter.
Lokalen, som tidigare tillhörde Sleepacy, anpassas nu för att välkomna Blue Tomatos första svenska kunder i december. Med det här tillskottet förstärker MOOD sin position som en destination för både nyfikna besökare och engagerade stadsbor, vilket ytterligare förstärks av MQnya flaggskeppsbutik som öppnade i oktober.