Löfbergs prisades i kategorin bästa kafferosteri, där finalister utses baserat på kvalitet, pålitlighet och global räckvidd. Italienbaserade Lavazza tog hem förstaplatsen, medan Löfbergs delade prispallen som en av tre slutfinalister.
I kategorin mest hållbara varumärke stod Löfbergs i final tillsammans med Origin och Ozon Coffee, där Ozon slutligen tog förstaplatsen. Priset hyllar varumärken som leder vägen inom hållbarhet och etiska initiativ.
Med anor från 1906 har Löfbergs vuxit till att bli ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Med en produktion som motsvarar 12 miljoner koppar kaffe om dagen och försäljning i flera länder är Löfbergs en stark kraft i både svensk och internationell kaffebransch.
– Även om vi inte nådde hela vägen fram är detta en viktig seger för svensk kaffekultur. Att vi placerar oss så högt bland globala aktörer bekräftar att Löfbergs är en toppaktör i Europa, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.