Prisas för hållbarhet och kvalitet

Anders Fredriksson, vd på Löfbergs | Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Vid European Coffee Awards i Berlin firade Löfbergs från Karlstad stora framgångar, då de kammade hem topplaceringar i två prestigefyllda kategorier: Europas bästa kafferosteri och Europas mest hållbara varumärke. Det svenska familjerosteriet tog sig till finalplats i båda kategorierna och slutade på topp tre, sida vid sida med internationella jättar som Lavazza och Illy.

Löfbergs prisades i kategorin bästa kafferosteri, där finalister utses baserat på kvalitet, pålitlighet och global räckvidd. Italienbaserade Lavazza tog hem förstaplatsen, medan Löfbergs delade prispallen som en av tre slutfinalister.

I kategorin mest hållbara varumärke stod Löfbergs i final tillsammans med Origin och Ozon Coffee, där Ozon slutligen tog förstaplatsen. Priset hyllar varumärken som leder vägen inom hållbarhet och etiska initiativ.

Med anor från 1906 har Löfbergs vuxit till att bli ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Med en produktion som motsvarar 12 miljoner koppar kaffe om dagen och försäljning i flera länder är Löfbergs en stark kraft i både svensk och internationell kaffebransch.

– Även om vi inte nådde hela vägen fram är detta en viktig seger för svensk kaffekultur. Att vi placerar oss så högt bland globala aktörer bekräftar att Löfbergs är en toppaktör i Europa, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil