Ett centralt mål för KICKS är att etablera varumärket som en total skönhetsdestination. Detta inkluderar en särskild satsning på att utveckla nyckelkategorier som hudvård. Integrationen av Skincitys erbjudande i KICKS portfölj är en viktig del i denna strategi, som syftar till att ytterligare stärka företagets position inom den växande hudvårdsmarknaden.
Carola Lundell, VD på KICKS, kommenterar: “Det är glädjande att vår strategi att utveckla ett bredare och djupare erbjudande samt investera i tillväxt ger effekt i alla kanaler. Vårt mål att etablera KICKS som en total skönhetsdestination med ett attraktivt sortiment, kombinerat med rådgivning och expertis, ligger fast. Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa med fokus på kundernas behov och preferenser.”
Avgörande framgångsfaktorer
Flera faktorer har bidragit till KICKS framgång. Bland dessa märks sortimentsbreddningen, lanseringen av Nice Price och aktiveringen av KICKS kundklubb. Stora investeringar i marknadsföring och butiksnätet har också varit avgörande. Under kvartalet öppnade KICKS en flagshipbutik i Helsingfors, och flera nya butiker har öppnats i både Sverige och Norge, med större butiksyta för att kunna erbjuda ett mer omfattande sortiment. Ytterligare satsningar och butiksöppningar är redan planerade.
Tack vare dessa strategiska investeringar och det starka fokuset på kundernas behov fortsätter KICKS att ta marknadsandelar och befästa sin position som en ledande skönhetsdestination i Norden.