Kullabygdens Musteri, som har producerat must sedan 1929 i Mjöhult, är välkänt för sitt hantverk och naturliga drycker. Mustly, som kombinerar 55% Kullamust med kolsyrat vatten och naturliga smaker, riktar sig mot en ny generation konsumenter.
– ”Det är fantastiskt att få arbeta med dessa varumärken. Vi ser fram emot att kombinera Kullamusts tradition med vår expertis inom smakupplevelser,” säger Christian Di Luca, VD för Gruppo Di Luca.
Stärkt närvaro på marknaden
Med sitt välkända varumärke Zeta, en pionjär inom medelhavsmat, har Di Luca & Di Luca lång erfarenhet av att nå ut till svenska konsumenter. Genom övertagandet planerar företaget att expandera Kullamusts och Mustlys räckvidd och stärka deras marknadsposition.
Det nya samarbetet visar hur Di Luca & Di Luca vill kombinera sina rötter i medelhavsmat med svensk dryckestradition, vilket banar väg för fler unika smakupplevelser på den svenska livsmedelsmarknaden.