Podcasten leds av Sirincan Ariason, MAX Burgers ansvarige för internkommunikation, och är en hyllning till de människor som utgör varumärkets hjärta. Syftet är att ge plats åt medarbetarnas berättelser och visa hur deras erfarenheter och personliga resor bidrar till MAX framgång.
– ”Alla våra medarbetare bär på en berättelse som förtjänar att delas. Genom den här podcasten vill vi hylla deras livsresor,” säger Henric Byström, kommunikationschef på MAX Burgers.
Första avsnittet: Ibrahim Alyasin
Premiäravsnittet presenterar Ibrahim Alyasin, restaurangchef på MAX Mall of Scandinavia. Han berättar om sin resa från Syrien till Sverige, en berättelse som handlar om hopp, styrka och att övervinna motgångar. Hans liv är ett exempel på den kraft som ligger i att aldrig ge upp och ger en gripande start för podden.
En del av MAXs långsiktiga strategi
Podden reflekterar MAX Burgers fokus på människorna bakom varumärket och förstärker företagets engagemang för mångfald, inkludering och uppskattning av individens unika resa. Initiativet är också en strategi för att stärka företagets arbetsgivarvarumärke genom att lyfta fram de autentiska berättelserna från sin personal.
Podcasten finns tillgänglig på Spotify och är producerad av Runsten Media med Henric Byström som exekutiv producent.