”Jag är stolt och glad över att få möjligheten att bli en del av POWER. Det känns som en perfekt match, och jag ser fram emot att lära känna mina nya kollegor och POWER-kulturen”, säger Magnus Kreuger.
Kreuger har senast varit VD för PetXL och har tidigare haft olika ledande roller på XXL i Sverige och Österrike. Han har stort förtroende för POWERs framgång med att etablera sitt varumärke och bygga en stark omnikanal.
”Det gäller att vara snabbfotad och inte fastna i komfortzonen. Det som fungerade under 2024 kanske inte fungerar 2025, så det är viktigt att vara beredd på förändring. Den som vågar anpassa sig och ser nya möjligheter kommer att stå som vinnare. Jag kommer att fokusera på lönsamhet och undersöka fler tillväxtmöjligheter”, säger Kreuger.
Ambitioner för tillväxt
Under de kommande två åren planerar POWER att etablera och uppgradera cirka 10 nya varuhus. Målet är att fortsätta ta marknadsandelar och bli en större del av konsumenternas vardag.
”Min högsta prioritet är att lära känna människorna som jobbar här samt förstå styrkorna och möjligheterna i vårt koncept. Jag vill skapa en tydlig plan för lönsamhet”, säger Kreuger.
Erfarna ledare på plats
Koncerndirektör Ronny Blomseth är mycket nöjd med rekryteringen och framhåller att Magnus Kreugers erfarenhet och visioner passar perfekt med POWERs strategi för framtiden.
”Vi är mycket nöjda med att ha funnit en VD som Magnus, med gedigen erfarenhet från detaljhandeln kombinerat med en analytisk kompetens och ett tydligt ledarskap”, säger Ronny Blomseth.
Under de senaste sex månaderna har Ronny Blomseth även haft rollen som tillförordnad VD för POWER Sverige, samtidigt som han behållit sitt uppdrag som koncerndirektör på POWER International.