Instabox affärsidé är att ställa upp paketskåp ur vilka kunderna kan hämta sina e-handlade varor.
Det har blivit en framgångssaga och under förra året tredubblade man omsättningen, fördubblade antalet paketskåp och tredubblade även personalstyrkan, enligt ett pressmeddelande.
Hittills i år är tillväxten fyrdubblad och en miljon svenskar har nu använt tjänsten, meddelar bolagets vd Alexis Priftis.
– Användandet har ökat rejält och med nuvarande expansions- och tillväxttakt kommer var fjärde svensk att ha använt Instabox innan detta året är slut, säger Alexis Priftis.
– Många efterfrågar en klimatsmart och snabb leverans, till en plats de passerar i sin vardag. I princip alla som testar vårt fraktalternativ använder oss igen, vilket är riktigt kul att se, fortsätter Alexis Priftis.
Instabox finns sedan någon månad även i Danmark och Norge och bland de näthandlare som använder Instabox finns HM, Netonnet, Apotea, Sportamore, Boozt och Nelly.