Amart, som står för Asian Market, grundades 2020 och har snabbt etablerat sig som en aktör inom asiatiska matvaror. Sortimentet sträcker sig från baslivsmedel och snacks till drycker och specialprodukter för det asiatiska köket.
– Vi är glada över att välkomna Amart till Kronprinsen. Deras unika koncept blir ett fint komplement till vårt utbud, och vi är övertygade om att de kommer att uppskattas av våra besökare, säger Sara Escobar, centrumledare för Kronprinsen.
Amart tar plats i en 191 kvadratmeter stor lokal och etableringen är en del av köpcentrets ambition att bredda sitt utbud.
– Vi ser att fler och fler hittar till Kronprinsen, både kunder och butiksaktörer. Det är ett kvitto på att vi erbjuder något speciellt, och vi är optimistiska om den fortsatta utvecklingen i takt med att ekonomin stärks, säger Escobar.
Butikens öppning ligger rätt i tiden, med ett allt större intresse för internationella livsmedel och en ökad efterfrågan på genuina matupplevelser. Frågan är bara – vilka andra matkoncept kommer att följa trenden?