Färsking som fokuserar på sunda produkter för barn och andra kan konstatera att man trots tuffa omständigheter under coronapandemin slagit budget.
– Året som gått har verkligen varit ett annorlunda år för oss alla. Trots pandemi och tuffheter har vi klarat oss väldigt bra, konstaterar Färsking.
När 2020 snart summeras kommer det att visa en omsättning på 13,3 miljoner kr för det unga Helsingborgs-företaget mot 13,0 som var budgeterat mål.
Företagets kakao/hallon-granola har fått pris som Årets bästa produkt, en utmärkelse Färskings äpple/kanel-granola tog hem förra året.
Nu har man dessutom breddat sig utanför Sverige och från januari 2021 finns Färskings produkter i 17 Netto-butiker på Island.
– Islands befolkning har en stor kärlek för hälsosamma produkter och vi tror att detta är ett starkt steg där Färsking kan få mycket lärdomar inför vidare internationell expansion, tror man hos Färsking.