En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.
Med hjälp av det klassiska i Oreo-konceptet innehåller den nya flingan kakaoringar i kombination med vaniljflingor som riktar sig till konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen, är sammanfattningen i en pressrelease. Segmentet är ett ledande tillväxtsegment inom kategorin frukostflingor, skriver företaget i en säljtext.
”Välsmakande flingor” lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och Oreo O:s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna, menar man.
– Den nya flingan använder kraften bakom det multimiljardstora Oreo-varumärket. Ett globalt starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och Oreo O:s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden, anför man som argument.
Produktlanseringen stöds med ett kampanj- och marknadsföringsprogram, informerar pressreleasen liksom att produkten för närvarande är listad hos Coop, Willys, Hemköp och Citygross.