Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor

Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor
Så ser det ut när svenskar ska övertygas om ännu en variant av flingor i butiken. Foto: Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.

En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.

Med hjälp av det klassiska i Oreo-konceptet innehåller den nya flingan kakaoringar i kombination med vaniljflingor som riktar sig till konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen, är sammanfattningen i en pressrelease. Segmentet är ett ledande tillväxtsegment inom kategorin frukostflingor, skriver företaget i en säljtext.

”Välsmakande flingor” lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och Oreo O:s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna, menar man.
– Den nya flingan använder kraften bakom det multimiljardstora Oreo-varumärket. Ett globalt starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och Oreo O:s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden, anför man som argument.

Produktlanseringen stöds med ett kampanj- och marknadsföringsprogram, informerar pressreleasen liksom att produkten för närvarande är listad hos Coop, Willys, Hemköp och Citygross.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.