Apoteksgruppen vann priset ”Årets marknadsförare” när Svenska franchisegalan 2021 genomfördes på Grand hotel i Stockholm och gladdes åt priset.
Apoteksgruppen var nominerad sedan man tagit ett nytt grepp kring sin marknadsföring och valt att synliggöra sina franchisetagare och medarbetare för att lyfta fram dem.
Den nya strategin och det koncept man skapat har lett till tydligt märkbara resultat för bolaget, skriver man i en pressrelease.
Det tycker fler, bland annat de som utsåg ”Årets marknadsförare” på Svenska franchisegalan som gav Apoteksgruppen priset med följande motivering;
”Genom normbrytande reklam i sin kategori har årets vinnare tagit tillvara och lyft sin ursprungliga expertis inhouse. Man har involverat franchisetagarna och medarbetarna i sin marknadsföring, i reklam, kampanjer, sociala medier där det kreativa uttrycket givit imponerande, mätbara resultat”.
– Jag är så otroligt glad, stolt och tacksam över mitt team, våra fantastiska medarbetare och franchisetagare som alltid ställer upp och vill vara med. Utan dem hade vi inte stått här idag, konstaterade Anna Bergstedt, marknads- och kommunikationsdirektör hos Apoteksgruppen, vid prisutdelningen.