Aqua Nobel, baserat i skånska Mörarp, vill utmana den konventionella dryckesbranschen genom att ligga i framkant inom områden som innovation och klimatvänliga produkter. Företaget har nu ingått ett avtal med WH Smith, en brittisk koncern med ett omfattande butiksnätverk bestående av 1 100 butiker i Storbritannien och ytterligare 640 globalt. Detta partnerskap är ett viktigt steg för företagets tillväxtstrategi och förväntas öppna nya möjligheter på den globala marknaden.
”Att våra produkter nu finns tillgängliga på några av de mest trafikerade flygplatserna i Europa är ett bevis på konsumenters efterfrågan på hållbara och högkvalitativa drycker samt hur den starka hälsotrenden fortsätter att växa. Vi ser fram emot att nå ut till en bredare internationell publik och är glada över att samarbeta med en så välrenommerad partner som WH Smith”, säger Pontus Klenell, vd på Aqua Nobel.
Aqua Nobels alkaliska och prisbelönta källvatten kommer från en källa i Mörarp, belägen på 105 meters djup. De tjocka berglagren ger källvattnet dess unika mineralsammansättning och karaktär samt skyddar källan från föroreningar som gödningsmedel, pesticider och PFAS, vilket garanterar ett rent och säkert dricksvatten av högsta kvalitet. Aqua Nobels vatten förpackas i miljövänliga 500 ml kartongförpackningar, med en tredjedel så låg klimatpåverkan jämfört med konventionella PET-flaskor. Detta gör det till ett unikt och mer hållbart alternativ på marknaden.
”Vårt källvatten kommer med sin unika förpackning att sticka ut bland PET-flaskorna på WH Smiths hyllor. Vi ser fram emot att fler konsumenter i Europa nu får möjligheten att konsumera ett gott och högkvalitativt källvatten”, avslutar Pontus Klenell.
Sedan den 8 mars finns Aqua Nobels produkter tillgängliga i 72 av WH Smiths butiker, strategiskt placerade på 30 av de mest trafikerade flygplatserna i Italien, Spanien, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Irland, Ungern samt Norge.