För andra året bjuder Arla in till ett digitalt kosläpp. Förra årets upplaga fick nästan 700 000 visningar och nu hoppas företaget på en ny succé.
Förra årets digitala kosläpp hade närmare 700 000 visningar, meddelar Arla som denna coronavår nummer 2 bjuder in hela Sverige att bevittna när kossor skuttar ut på grönbete.
Sändningen leds av duon Mia Parnevik och Hampus Hedström och genom samarbeten med mer än 120 bagerier kommer tittarna bjudas på 32 000 bullar som kan avnjutas framför det digitala kosläppet 24 april.
Vid förra årets kosläpp bar några av kossorna en Gopro-kamera vilket var uppskattat av tittarna.
I år vill Arla ta ytterligare ett steg för att komma närmare kossorna på digitalt avstånd genom at ”facetajma” med korna(!).
– Vi är nog många som suttit på digitala möten och försökt höra vad deltagarna säger. I samband med årets kosläpp kommer några tittare få möjlighet att facetajma med kossor. Vi får hoppas att ingen har mobilen på ”muuu(te)”, säger Henrietta Anefalk, projektledare för det digitala kosläppet på Arla med en lätt göteborgsk touch.
För andra året i rad bjuder Arla in allmänheten till en digital kosläppsfest. Under livesändningen som leds av Mia Parnevik och Hampus Hedström ges tittarna en inblick i hur det ser ut på en gård, vad bondelivet innebär, bondens relation till korna och får självklart se när kossorna skuttar ut på betet.