Arla lanserar Pucko skidklubb, beskriven som ”en relationsskapande och engagemangsdrivande plattform för alla som älskar Åre, fjälliv och skidåkning”.
Arla drar igång kampanjen Pucko skidklubb, en medlemsklubb som erbjuder sina medlemmar förmåner, erbjudanden och rabatter via företag verksamma i fjällen.
– Vi kallar dem Pucko skidklubb vänner och de är en rad kända varumärken. Totalt är det elva företag som slutit upp bakom Pucko skidklubb, skriver Arla i en pressrelease där man understryker att det inte spelar någon roll om man är proffs eller nybörjare eller föredrar skidor utför eller på längden.
– Vi vill att en skidåkare skall känna att medlemskapet ger ett faktiskt mervärde. För att ta ett exempel; en familj om två vuxna och två barn som hyr skidor, äter pizza en kväll och gör en aktivitet under sin veckovistelse i Åre spara cirka 2 000 kr, säger Helene Isander, senior affärschef hos Arla.
Under februari rullar en nationell kampanj ut i 400 A-butiker som bland annat får stöd av sociala media och influencersamarbeten.
Skidklubben har en kvalitativ och underhållande set up för en målgrupp med hög digital närvaro.
Genom att spela Pucko skidspel på Pucko.se kan konsumenten vinna riktigt vassa premier bland annat från Åre Skidfabrik, Kang och Spektrum, tillägger Arla.
På Pucko.se får man löpande uppdaterade nyheter samt kan ta del av alla förmåner och rabatter. Under sportlovsveckorna (v7-10) genomför Arla Skidklubbsdagarna på Åre torg där vi bjuder på Pucko från en coronaanpassad pop-up, pratar skidåkning och besökarna kan tävla om närmare 1500 priser.