Återvänder som CMO på MAX Burgers

Tobias Karlsson återvänder som CMO på MAX Burgers | Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Tobias Karlsson tar återigen plats som Chief Marketing Officer på MAX Burgers. Från och med den 3 mars får han ansvar för marknadsföring, försäljning, kommunikation och affärsutveckling. Han kommer närmast från Espresso House Group, men har tidigare haft samma roll på MAX mellan 2016 och 2020.

– MAX Burgers är ett av Sveriges starkaste och modigaste varumärken. Jag ser fram emot att få bidra till företagets fortsatta framgång och tillväxt, både i Sverige och internationellt. Att bygga älskade varumärken, stark försäljning och meningsfulla gästupplevelser är det finaste en CMO kan bidra till, säger Tobias Karlsson.

Karlsson har en lång bakgrund inom marknadsföring och varumärkesstrategi, med tidigare ledande roller på Espresso House Group och Kronans Apotek. Under sin förra tid på MAX utvecklade han den internationella affären och utsågs tre år i rad till kategorivinnare i ”Sveriges Bästa Marknadschef” av Resumé.

– Tobias har en djup förståelse för branschen samt ett driv och nyfikenhet som kommer vara värdefullt för vår fortsatta tillväxtresa. Att han dessutom känner MAX kultur och värderingar är ett extra plus, säger Martin Oppenheimer, COO på MAX Burgers.

Karlsson tillträder officiellt sin nya roll den 3 mars 2025.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med vardagliga nyheter!

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil