Under måndagen inledde Atria sin satsning på att hjälpa matbutikerna. Hjälpen innebär att Atria skickar ut sin säljkår för att hjälpa till i butikerna med att plocka upp varor.
I det läge dagligvaruhandeln är i väljer Atria att lägga sina säljmål åt sidan för att istället hjälpa till mer handgripligt ute i butikerna.
– I den här extrema situationen är det inte fokus på att pusha nyheter och kampanjer, utan vi måste alla hjälpas åt så att konsumenterna hittar sina varor. Butikspersonalen sliter hårt och behöver fler händer som kan fylla på i hyllorna, säger Mats Hallstensson hos Atria.
Atria har en säljkår med ett 20-tal säljare fördelade i distrikt över hela Sverige. De får dessutom förstärkning av Atrias säljare från Foodservice som nu har färre kundbesök och istället kan gå ut i butik.
– Vi fokuserar på att fylla på med färskvaror och kylt som är våra kategorier och som vi kan bäst, men givetvis hjälper vi till där det behövs, säger Mats Hallstensson.
Säljkåren
startar upp sitt arbete i butikerna omgående och initiativet kommer att
fortsätta tills vidare.
Atria är ett finskt matföretag som i Sverige har varumärken som Lithells,
Sibylla, Lönneberga, Ridderheims, Arbogapastej och Tzay.