Norska livsmedelskoncernen Orkla har stora svenska varumärken som Abba, Felix, Ekströms och Bob i sin produkt- och företagskatalog.
Nu redovisar med ett andra kvartal 2020 som är bättre än väntat med tanke på coronapandemin.
Orkla redovisar en vinst före skatt på 1,2 miljarder norska kronor för årets andra kvartal.
Det är mer än motsvarande kvartal 2019 då vinsten uppgick till 1 178 miljoner norska kronor.
Sett till omsättning ökade den andra kvartalet till 11,1 miljarder norska kronor att jämföra med 10,5 miljarder kr.
Under årets första halvår har efterfrågan på livsmedel och renhållningsprodukter ökat i dagligvaruhandeln, konstaterar Orkla i kvartalsrapporten.
Initialt hänvisar man ökningen till hamstring men sedan dess har ökningen stabiliserat sig då fler äter mer hemma under pandemin.
– Det är emellertid osäkerhet knuten till hur utvecklingen blir framöver när samhället gradvis öppnar igen i varje land, konstaterar Orkla-ledningen i kvartalsrapporten.