Posten Norge och Bring har sedan 2005 utsett Årets Nätbutik och i årets tävling blev 1000 nätbutiker nominerade till priset. Sedan förra sommaren har Bring och juryn testat alla nominerade nätbutiker. Juryn har fyra huvudkriterier: köpupplevelse, affärsmodell, innovation och marknadsföring.
En välförtjänt vinnare
Care of Carl imponerade med en tydlig målgruppinsikt och en passion för att erbjuda kunderna en exklusiv köpupplevelse. Priset är ett erkännande för deras värdebaserade arbete och deras särskilt inspirerande lösningar för hållbarhet och cirkulär ekonomi.
Reaktion från Care of Carl
Efter segern uttryckte COO Henrik Nygren på Care of Carl sin tacksamhet och stolthet över att kunder och leverantörer uppskattar deras arbete. Han betonade vikten av att lyssna på kundernas behov och att ständigt utveckla nätbutiken för att erbjuda bättre service och alternativ.
Om juryn och tävlingen
Juryn för Årets Nätbutik består av framstående experter inom e-handel och digital marknadsföring. De har noggrant granskat och utvärderat alla nominerade butiker för att identifiera den bästa bland dem. Årets tävling har visat på den stora bredden och konkurrensen inom den norska e-handelsbranschen.
Slutsats
Care of Carls seger som Årets Nätbutik för andra året i rad visar på deras kontinuerliga engagemang för kvalitet och innovation inom näthandeln. Med deras tydliga målsättning och hållbara strategier fortsätter de att vara en förebild inom branschen.