Carlsberg lanserar ny e-handel

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna. | Foto från JESHOOTS.com

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Danska Carlsberg slår upp en egen e-handel riktad direkt till konsument. Satsningen motiveras med att man vill nå kunderna lättare under corona.

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna.
I dryckesmagasinet Just-drink motiverar man det med att det sägs vara ett lättare sätt att nå kunder under coronaperioden.

Sajten fokuserar på öl och lanseras nu i samband med att Carlsberg kommer med en speciell röd Liverpool-produkt i spåren av lagets seger i Premier league.

Pour to door är namnet på den nya sajten som i utgångsläget endast riktas till brittiska kunder.
Just nu är det Liverpool-ölen som kan beställas men man flaggar för ett bredare utbud som även ska inkludera alkoholfria alternativ.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.