Johan Eriksson har en lång karriär bakom sig på Lidl, där han främst arbetat som Regional Director med fokus på operativ verksamhet och ledarskap. Hans erfarenheter från den detaljhandelsdrivna miljön, kombinerat med ett tydligt fokus på försäljning och medarbetarutveckling, anses vara en stark tillgång för Circle K:s framtida tillväxt och utveckling.
– ”Retail handlar om detaljer. Utmaningen är inte alltid uppgiften i sig, utan att utföra arbetet med hög repeterbarhet och precision. Dessutom är motiverad personal den viktigaste framgångsfaktorn. Jag ser fram emot att möta mina nya kollegor och bidra till Circle K:s framgångar,” säger Johan Eriksson.
Ett starkt tillskott till ledningsgruppen
I sin nya roll kommer Eriksson att ansvara för halva Circle K:s nätverk inom bolagsdrift samt supportorganisationen. Tillsammans med Per Selin, bolagets andra Regional Director of Operations, kommer han att arbeta för att optimera drift, ledarskap och styrning, med målet att säkra en branschledande kundupplevelse.
Eriksson tar även plats i Circle K:s svenska ledningsgrupp, där hans perspektiv från Lidl förväntas tillföra värdefulla insikter och nya idéer.
– ”Vi är övertygade om att Johan inte bara tillför erfarenhet utan också nya synsätt. Hans ’utifrån-perspektiv’ är ovärderligt, och vi hoppas att han utmanar oss att växa och bli ännu bättre varje dag,” säger Jeremy Knights, vd för Circle K Sverige.
Circle K satsar framåt
Med Johan Eriksson ombord stärker Circle K sitt fokus på att leverera en förstklassig kundupplevelse och att driva sin verksamhet med precision. Rekryteringen är ett strategiskt steg i bolagets arbete med att utveckla både ledarskapet och sitt erbjudande på den svenska marknaden.
Med sitt motto ”retail is detail” och sitt engagemang för personalens betydelse, är Johan Eriksson väl rustad att ta sig an de möjligheter och utmaningar som väntar hos Circle K.