Tidigare har City Gross som många andra avlönat profiler som Tina Nordström, Jävligt gotts Gustav Johansson och Matgeek/Johan Hedberg för att marknadsföra dagligvarukedjan.
Nu väljer man istället att hyra in sju mer lokalt förankrade influencers och köpa utrymme på deras sociala medier.
– Genom att jobba med flera influencers med lägre räckvidd vill vi komma närmare kunderna, öka kännedomen om våra lokala butiker och bli mer direkta i vårt tilltal, är beskrivningen från Sophia Bergendahl som är ansvarig för samarbetet med påverkare hos City Gross.
– Det är ett superspännande samarbete som drar igång nu och håller på under hela oktober. Vi når färre användare men blir förhoppningsvis mer pricksäkra, funderar Sophia Bergendahl.
Målsättningen är däremot och naturligtvis densamma som i övrig marknadsföring;
– Vi hoppas att fler ska upptäcka vilka färskvaror vi erbjuder våra kunder. Färskt, svenskt och butiksstyckat kött, en helt MSC-märkt fiskdisk samt ett bra utbud av frukt och grönt, sammanfattar Sophia Bergendahl.