Med sin breda närvaro från söder till norr, grundades City Gross i Hässleholm och är idag etablerat på över 40 orter. Med fokus på sitt omfattande färskvarusortiment och breda livsmedelserbjudande, vill kedjan ytterligare förstärka sin position på marknaden genom det nya byråsamarbetet.
Efter en noggrann urvalsprocess, tillsammans med byråvalskonsulten Gunilla Bergh, valdes The Bond som den bäst lämpade partnern för uppdraget.
Sara Andersson uttrycker vikten av att utveckla och stärka kommunikationen strategiskt och kreativt, och ser fram emot att samarbeta med The Bond för att förstärka City Gross position som Sveriges mest prisvärda dagligvarukedja.
Uppdraget innefattar både långsiktig och taktisk kommunikation och inleds med en stor satsning på att bygga City Gross varumärke på nationell nivå.
Anna Kling Hult, kundansvarig på The Bond, uttrycker sin entusiasm över samarbetet och ser det som ett drömuppdrag och en perfekt match mellan båda teamen vad gäller värderingar och resultatfokus.
The Bond, som har haft en stark tillväxtkurva sedan starten 2014 och idag har närmare 25 medarbetare, har gedigen erfarenhet av att arbeta med strategi och produktion för varumärken inom en mängd olika branscher, inklusive FMCG. City Gross ansluter sig nu till raden av nya uppdragsgivare som under året inlett samarbete med The Bond, där även Nordstan, Västtrafik och Triumf Glass ingår.