Citygross kan konstatera en positiv utveckling även i februari månads siffror med ökad försäljning på 4,4 procent trots en negativ kalendereffekt.
En försäljning på 718 miljoner kr, vilket är 4,4 procent upp jämfört med februari 2020, är vad Citygross redovisar.
Det är siffror kedjans ledning kan vara belåtna med, inte minst när tillväxten i jämförbara butiker stannar vid 3,6 procent och det dessutom finns en kraftigt negativ kalendereffekt att lägga med i vågskålen.
– Februari är sista månaden vi inte möter corona-effekten, konstaterar Citygross vd Anders Wennerberg.
– Jag misstänker att vi går mot en något tuffare period framöver.
Samtidigt fortsätter e-handelssatsningen och efter att februari-siffrorna redovisats har man hgunnit inviga i malmöitiska Hyllie.
– Vi fortsätter växa online och ser fram emot att erbjuda Malmö-borna storhandel och färskvaror under samma tak, säger Anders Wennerberg.