Clas Ohlson byter logga och förändrar sin så kallade visuella identitet. Nya färger och grafiska element ska lyfta företaget, är ambitionen.
Nu har Clas Ohlson lanserat sin ”nya visuella identitet”.
Man anser den ha ”en tydlig koppling till bolagets rika historia” och ser den som ett viktigt steg i företagets förändringsprocess.
– Vi har förändrats gång på gång i över hundra år. Det som en gång var en cykelverkstad, blev ett framgångsrikt postorderföretag som utvecklades till en butikskedja där vi tog positionen som den moderna järnhandeln. Idag är vi ett hemmafixarföretag som möter kunderna på flera olika sätt, sammanfattar vd Kristofer Tonström.
– Vi förbättrar och förenklar människors vardag med relevanta produkter och tjänster för hemmet via butiker, e-handel och på plats i kundernas hem. Den förändringen behöver också avspeglas i hur vi ser ut, tillägger Tonström.
Inspirationen till den nya symbolen som ingår identiteten är hämtad från Clas Ohlsons huvudkontor i Insjön där den funnits på fasaden sedan 1972.
– Det känns roligt att kunna hedra vår historia samtidigt som vi hela tiden utvecklas vidare. Jag ser verkligen fram emot den fortsatta processen att varje dag göra en positiv skillnad för våra kunder, säger Kristofer Tonström.