Försäljningen i juni ökade med 5 procent till 711 miljoner kr att jämföra med 676 motsvarande månad 2019, rapporterar bolaget idag.
Den organiska tillväxten uppgick till 11 procent. Försäljningen online i juni ökade med 71 procent till 69 miljoner kr mot 40 miljoner kr i juni 2019.
– Jämfört med juni föregående år gav fler handelsdagar en positiv kalendereffekt med 2 procentenheter, skriver Clas Ohlson som vid halvårsskiftet totalt hade 228 butiker, fyra färre än vid halvårsskiftet 2019.
– Det är tydligt att vi under perioden träffat rätt med vårt erbjudande samtidigt som många av våra kunder under juni månad valt att satsa lite extra på sina hem inför en semester på hemmaplan, säger avgående koncernchefen Lotta Lyrå.
– Trots fortsatt osäkerhet kring den framtida utvecklingen av coronapandemin och dess konsekvenser visar vi styrka med en organisk tillväxt på 11 procent drivet av en kraftig försäljningsökning både i butik och online, påpekar hon.