Clas Ohlson ökade sin försäljning med tre procent under oktober, meddelar företaget idag. ”Ger goda förutsättningar”, är koncernchefens kommentar.
Clas Ohlson ökade försäljningen i oktober ökade med 3 procent till 738 Mkr (718). Den organiska försäljningen är oförändrad jämfört med föregående år.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 1 procent jämfört med föregående år. Försäljningen online ökade med 30 procent till 76 Mkr (58).
Under oktober påverkade kalendereffekten negativt om cirka 2 procentenheter.
Sett till perioden maj-oktober ökade försäljningen med 2 procent till 4 172 miljoner kr.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta var oförändrad jämfört med föregående år, skriver företaget som också rapporterar att försäljningen på nätet för perioden ökade med 27 procent till 421 Mkr (332).
– I likhet med föregående månad ser vi fortsatt välbalanserade lagernivåer, vilket ger oss goda förutsättningar när vi nu närmar oss årets viktigaste försäljningsperiod, sammanfattar koncernchefen Kristofer Tonström läget.