Coop fortsätter vårens kampanjande med lägre priser för sina medlemmar.
Nu sänker man priset på ett 60-tal varor med upp till 30 procent. Prissänkningen gäller veckorna 33-39.
– Det är viktigt för oss att fortsätta att ta ansvar och investera i våra medlemmar och underlätta för en god, billigare och mer hållbar inhandling av mat. Till kommande veckor stärker vi vårt medlemserbjudande än mer och sänker priset på fler favoriter – mat och artiklar som vi hoppas kommer till stor användning för en bra start på vardagen, säger Coop Sveriges vd Marie Nygren.
I den nya kampanjen handlar det om produkter under varumärket Änglamark samt ett antal måltidsvaror för skafferi och frys.
Ett 60-tal artiklar berörs av kampanjen. Bland annat sänks priset på grekisk, italiensk och spansk olivolja, på bäst i test-hyllade bordsmargarinet Smör och raps, grönsaker som ekologisk spenat och rucola, köttartiklar som kycklinglårfilé och hamburgare, samt bröd i form av knäckebröd, tunnbröd och bondlimpa.
I frysdisken sänks priserna på utvalda frysta bär, potatisbullar samt fisk- och skaldjur.
Dessutom omfattas flertalet artiklar inom kategorierna blöjor, byxblöjor, våtservetter, mejeri samt diverse snacks i kampanjen.