– ”Vi är mycket glada över att fördjupa vårt samarbete med IF Brommapojkarna och bli huvudpartner till en förening som spelar en så viktig roll för barn och unga i vårt område. På Coop Östra har vi alltid ett starkt fokus på hälsa och gemenskap,” säger Andreas Stenman, kommersiell direktör på Coop Östra.
Samarbetet mellan föreningen och Coop har successivt byggts upp genom lokala initiativ. Butiken i Vinsta har stöttat lagen genom e-handelstjänster för föreningsinköp, medan Bromma Blocks bidragit med catering till arrangemang på Grimsta IP. Sedan 2024 är även kioskerna på den nya läktaren Coop-profilerade.
Föreningen har under samarbetet använt Coop Inköpstjänst – en digital lösning för föreningar och företag som samlar alla köp på en månadsfaktura, oavsett kanal. Det har förenklat administrationen och gett ökad kontroll över inköp, enligt klubben.
– ”Det är fantastiskt att ha en partner som inte bara stödjer oss ekonomiskt utan också är så aktiv i vår vardag,” säger Jesper Hussfelt, partneransvarig på IF Brommapojkarna. ”Att Coop Östra nu går in som huvudpartner visar att vi har ett starkt och värdefullt samarbete.”
IF Brommapojkarna engagerar idag omkring 4 500 barn och ungdomar i organiserad fotboll – från knattenivå upp till seniorlagen. Partnerskapet med Coop Östra gör det möjligt att utveckla verksamheten vidare och skapa ännu bättre förutsättningar för unga i området.