Coops kunder och medlemmar ska erbjudas flera olika asiatiska matkoncept i samma paket när Coop nu satsar tillsammans med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Det handlar om ett nytt shop-in-shop-koncept där Stora Coop Arninge blir först att erbjuda kunderna det.
Efter Arninge ska konceptet lanseras i ytterligare fem Coop-butiker under höst och på längre sikt betydligt fler än så, enligt Coops planer.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor hos Coop Sverige.
Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo men ser flera samarbeten på sikt.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop.