Nu lanserar Coop ett gäng kalla såser lagom till vårens inträde då vi samlas ute och inne för smakfulla stunder med nära och kära, skriver man i en pressrelease.
– Vi har tagit fram ett flertal nya smaker som passar till fastfood-inspirerad mat som är väldigt på tapeten. Men såserna passar även till annan mat – ja, ”Till Allt” som vi döpt en av nyheterna till, berättar Minna Björklund, tf chef för EVM hos Coop Sverige.
Utöver fyra kalla såser på flaska lanseras även två varianter av majo i burk i Coops butiker.
– Det är viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder och medlemmar prisvärda och goda produkter, så extra glädjande att få presentera dessa nyheter tillsammans. En härlig sås har förmågan att lyfta vilken rätt som helst, säger Minna Björklund.
I Coops egna varumärken (EVM) ingår varumärkena Coop, Änglamark, Xtra och Gourmet.
Tillsammans utgör de en dryg fjärdedel av sortimentet i Coops cirka 800 butiker, främst med fokus på bassortimentet med drygt 3 500 olika varor.
Coop har som företag varit pionjär inom EVM. Redan under 1920-talet introducerades egna varumärken för att säkra leveranser samt kunna erbjuda samma vara till ett lägre pris.
Utöver såserna släpper även Coop ytterligare cirka 30 nyheter inom EVM-sortimentet.