Ett kvitto som är digitalt kan med rätt funktioner bli ett nytt verktyg för att förstärka kunderbjudandet och tillföra mervärde till kunden, skriver Coop i en pressrelease idag.
Det gör man i samband med nyheten att man fortsätter sin digitala utveckling genom att ansluta sig till en öppen plattform för digital kvittohantering via kvittospecialisten Kwick.
– Målet är att till hösten lansera en ny tjänst som underlättar för kunden och erbjuder en ny typ av kundkommunikation, skriver Coop.
– Det kvitto kunden får idag behöver ta nästa steg i sin utveckling. Coop vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och att det utvecklas till en tjänst som tillför värde. Vi börjar med arbetet nu och kommer från hösten och framåt att presentera nya funktioner inom digital kvittohantering, säger Carita Weiss som är chef för betalningar hos Coop.
Kwicks digitala kvitton är godkända som räkenskapsinformation av Skatteverket och Bokföringsnämnden.