Swish har nyligen lanserat en självskanningslösning som möjliggör smidiga och snabba betalningar direkt via appen. Efter en ökad efterfrågan från handlare är det nu flera företag som ansluter sig till tjänsten för att erbjuda sina kunder en modern och effektiv betalupplevelse. Coop, en av Sveriges ledande livsmedelskedjor, ser potentialen i att erbjuda sina kunder denna nya betalningsmetod och inleder nu ett test på deras kontor i Solna.
Vilma Reponen, produktägare på Coop Sverige, betonar vikten av att ligga i framkant när det gäller betalutvecklingen. Genom att samarbeta med Swish, en etablerad aktör inom betalbranschen, hoppas Coop kunna erbjuda sina kunder en ännu bättre kundupplevelse. Testet kommer att involvera Coops 500 anställda samt externa besökare, och syftar till att utvärdera användarupplevelsen och effektiviteten hos den nya betaltjänsten.
Simon Nilsson, Head of B2B på Swish, är glad över det stora intresset för den nya självskanningslösningen och ser Coops test som ett spännande steg framåt. Med förhoppningen om att erbjuda självskanning direkt i Swish-appen för alla Coops kunder i framtiden ser Swish en stor potential i att revolutionera betalningsprocessen för livsmedelsindustrin i Sverige.