– ”Vi är stolta över att lansera en ny produktserie för våra egna blöjor och babyvård. Våra nya blöjor har inte bara förbättrad kvalitet utan också en pedagogisk funktion. Djuren på våra förpackningar gör olika läten som kan uppmuntra till språkutveckling,” säger Minna Björklund, chef för egna varumärken på Coop Sverige.
Designen går under temat ”Djur gör ljud”, med djurmotiv som bidrar till en lekfull stund vid blöjbytet. Serien omfattar sex olika storlekar, där de fyra största även finns som byxblöjor med 360-graders läckageskydd. Produkterna har förbättrad passform, hög uppsugningsförmåga och är Svanenmärkta samt rekommenderade av Asthma Allergy Nordic. Samtliga blöjor är fria från parfym och lotion.
I ett nästa steg – med start vecka 17 – lanseras även tillhörande babyprodukter i samma temaserie, däribland blöjpåsar, våtservetter, schampo, balsam och badskum.
Lanseringen stärker Coops position i babykategorin och markerar en tydlig inriktning mot funktionella och hållbara EVM-produkter med mervärde för barnfamiljen.