Coops fläckborttagning bäst i test – igen

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Coop fortsätter att imponera med sina egna varumärkesprodukter (EVM) inom rengöring. För tredje gången på sex månader har en produkt i sortimentet blivit utsedd till bäst i test. Den här gången är det Coops fläckborttagning som toppar en undersökning av den välrenommerade konsumenttidningen Råd & Rön.

I testet, som analyserade fläckborttagning på bland annat bläck, rödvin, choklad och currysås, vann Coops produkt med ett par poängs marginal över konkurrenten Grumme. Andra alternativ, såsom husmorsknep med bikarbonat och citron, hamnade långt efter i effektivitet.

Miljömärkning och tydlighet
Förutom att vara effektiv är Coop fläckborttagning Svanenmärkt och utrustad med en UFI-kod (Unique Formula Identifier), vilket ökar säkerheten för konsumenter. Produkten hyllas också för sin tydliga information på förpackningen, något som ansågs bäst bland de undersökta produkterna.

Starka resultat i testet
Enligt Råd & Rön fick produkten toppbetyg (9/9) för sin prestation mot fläckar från tomatsås och currysås, samt för att den saknar skadliga ämnen. Testet simulerade verkliga förhållanden där fläckborttagarna användes på tygremsor efter olika tidsintervaller: två timmar, tre dagar och helt intorkade fläckar. Efter tvätt i maskin mättes fläckborttagningens effektivitet med en spektrofotometer.

Ett hem redo för vinter och jul
Minna Björklund, chef för sortiment EVM på Coop Sverige, säger:
– Allrengöring, köksrengöring och nu fläckborttagning. Om man vill göra rent hemmet till vinterns tillställningar, familjehögtider och efter julbak så känns ett besök i närmaste Coop-butik som ett val att rekommendera.

Coops EVM-produkter har nu blivit ett givet val för konsumenter som söker hållbara och effektiva rengöringslösningar. Med tre testvinster på kort tid är Coop tydligt en aktör att räkna med på rengöringsmarknaden.

Annons

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil