Coops havredrycker får ny design

Foto Pressbild
Coops populära havredrycker har fått en ny, lekfull design som lyfter fram hållbarhet på butikshyllorna. Med den nya förpackningen och en hållbarhetsdeklaration tillgänglig via QR-kod, vill Coop göra det enklare och roligare för sina kunder att konsumera med miljön i åtanke.

Coop har uppdaterat designen på sina bästsäljande havredrycker, inklusive den hyllade ”Havredryck till kaffe”. Den nya förpackningen ger stort utrymme åt Coops hållbarhetsdeklaration, som framhävs på förpackningarnas sidor. Syftet är att inspirera till en mer medveten konsumtion och samtidigt erbjuda en produkt som är rolig att använda.

”Med den nya designen på Coop havredrycker vill vi skänka lite glädje till butikshyllan och förmedla att det är kul att konsumera hållbart,” säger Jonas Malmquist, designchef på Coop Sverige. ”Och att det blir ännu roligare och lättare med hjälp av Coops hållbarhetsdeklaration, som vi gör reklam för på förpackningarnas sidor. Ännu ett skäl att bli glad är att havredryckerna är Från Sverige-märkta. Och att de är väldigt goda.”

För att göra hållbarhetsinformationen ännu mer tillgänglig har Coop integrerat en QR-kod på förpackningarna. Genom att skanna denna kod kan kunderna ladda ner Coop-appen och snabbt få en översikt över produktens hållbarhetsavtryck. Detta inkluderar en bedömning av tio olika hållbarhetsområden, såsom arbetsförhållanden och ansvarsfull användning av jordens resurser.

De tre produkterna som fått en ny design, men behåller samma prisbelönta smak, är ”Havredryck till kaffe”, ”Coop Havredryck” och ”Coop Havredryck choklad”. Den finska illustratören Sanna Mander har skapat de glada ”Hahahavredrycks”-karaktärerna som pryder förpackningarna, vilket ger dem ett unikt och lekfullt uttryck.

”Hållbarhetsdeklarationen tar tvärtemot landets testpaneler aldrig hänsyn till tycke och smak. Istället bedöms tio hållbarhetsområden. Till exempel om varan producerats under schyssta arbetsförhållanden eller om den använder jordens vattenresurser på ett ansvarsfullt sätt,” förklarar Malmquist. ”Och ja, på en självklar fråga, Coops havredrycker har glädjande nog låg klimatpåverkan enligt hållbarhetsdeklarationen.”

Coop fortsätter att satsa på hållbarhet och transparens, och med den nya designen på havredryckerna tar de ytterligare ett steg mot att göra miljömedveten konsumtion mer tillgänglig och engagerande för sina kunder.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil