Årets julklapp och årets begagnade julklapp har vi räknat in. Nu kommer den nyttiga. En liten hälsosam låda när man tänker sunt innanför boxen…
Butikstrender har tidigare skrivit om fitnessfika.se, det Helsingborgs-baserade företag som Victoria Andersson startade med inriktning på sådant som är gott men som man ändå kan kombinera med att leva sunt, träna och må bra.
Då handlade det om produkter som såldes på gym och som ett svenskt flygbolag (minns ni dem?) nyligen lagt en stororder på.
Nu har Victoria Andersson gått vidare och utvecklat sortimentet och lanserar nu en julbox på temat nyttigt och gott tillsammans med andra skånska företag i sektorn.
– Just nu är det viktigare än någonsin att vi håller hälsan på topp. Uppmana och boosta dina medarbetare inför 2021 med en hälsoklapp, skriver de.
Det handlar om lådor med pepparkaksbollar från Fitnessfika kombinerat med de andra medverkande företagens havrebars, skånsk honung, kaffe och en ingefärashot.
Förhoppningen är att privatpersoner ska handla men kanske främst att företag ska utnyttja det utökade skatteutrymmet till att välja nytta och hälsa som tema för en julklapp till personalen.
– Det handlar om att kunna bidra till en hälsosammare vardag och visa att gott inte är motsats till bra, konstaterade Victoria när Butikstrender intervjuade henne.
– Nu handlar det om att nå ut bredare och öka volymerna och det har vi produktionskapacitet och utrymme för, säger Victoria Andersson som riktar in Fitnessfika mot nya målgrupper.