Pelly, företag inom butiksinredningar, lanserar en tjänst i samarbete med Popup agency. Namnet? Popupakuten.se och det är precis vad det handlar om.
Butiksinredningsföretaget Pelly lanserar idag en ny tjänst under namnet popupakuten.se, som man skapat i samarbete med Popup agency.
Popupakuten.se vill hjälpa kunderna att inreda sin popup-butik utan stora investeringar i inredning som efter några månader hamnar på ett lager för att samla damm och kanske aldrig återanvänds.
Tjänsten består av ett antal olika paket och beroende på hur paketen kombineras kan man skapa ytor för eventmötesplatser med mingel, produktlanseringar till mer traditionella butiker med fokus på varuförsäljning.
– Vi har den senaste tiden sett en ökad efterfrågan efter popupbutiker där syftet inte bara är att bygga varumärke utan också mer fokus på att fysiskt sälja varor och det ställer nya krav på inredningen vilket popupakuten.se på ett smidigt sätt löser, säger Rikard Lundberg, vd för Popup Agency.
– Vi vill göra det snabbare och enklare att utveckla sitt varumärke och experimentera med nya koncept och geografiska lägen och det är det vi hoppas att popupakuten.se ska bidra till, säger Håkan Eriksson, vd för Pelly butiksinredningar.