Anrika klädvarumärket Didriksons har goda tider och slår rekord på många fronter i e-handeln.
Det gör man i en tid när många e-handlare talar om tuffa tider.
– Vi ser en 30-procentig ökning jämfört med i fjol. Det här kommer att bli vårt bästa år hittills, vi har haft den bästa våren någonsin, säger Didriksons Petra Sabo i ett uttalande för ehandel.se.
Didriksons rullar snart ut sin e-handel i Danmark och finns sedan tidigare i 18 länder.
I USA går man just nu starkt framåt.
Bolaget har barn- och damsortiment och ser nu en försäljningsökning i de fysiska butikerna på 100 procent efter att tillväxten varit koncentrerad till e-handeln under pandemin.
– E-handeln backar något medan de fysiska butikerna går starkt framåt. Vi ser att människor vill ut och röra på sig och återigen handla i en fysisk butik. Både våra egna butiker och våra pop up-sommarbutiker har fördubblat sin omsättning i sommar jämfört med i fjol, konstaterar Petra Sabo.