Didriksons storsatsar ”Går starkt framåt”

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Didriksons storsatsar brett och tror att det år som man är inne i kommer att bli ”ett rekordår”. Man talar till och med om ”det bästa någonsin”.

Anrika klädvarumärket Didriksons har goda tider och slår rekord på många fronter i e-handeln.
Det gör man i en tid när många e-handlare talar om tuffa tider.

– Vi ser en 30-procentig ökning jämfört med i fjol. Det här kommer att bli vårt bästa år hittills, vi har haft den bästa våren någonsin, säger Didriksons Petra Sabo i ett uttalande för ehandel.se.

Didriksons rullar snart ut sin e-handel i Danmark och finns sedan tidigare i 18 länder.
I USA går man just nu starkt framåt.
Bolaget har barn- och damsortiment och ser nu en försäljningsökning i de fysiska butikerna på 100 procent efter att tillväxten varit koncentrerad till e-handeln under pandemin.
 
– E-handeln backar något medan de fysiska butikerna går starkt framåt. Vi ser att människor vill ut och röra på sig och återigen handla i en fysisk butik. Både våra egna butiker och våra pop up-sommarbutiker har fördubblat sin omsättning i sommar jämfört med i fjol, konstaterar Petra Sabo.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till info@butikstrender.se

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.